WNIOSEK O SPORZĄDZENIE LUB ZMIANĘ MIEJSCOWEGO PLANU ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO I / LUB ZMIANĘ STUDIUM UWARUNKOWAŃ I KIERUNKÓW ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO
WYMAGANE:
Wniosek powinien zawierać:
Dane składającego wniosek (imię, nazwisko lub nazwę firmy, adres, numer telefonu), a także podpis osoby składającej wniosek lub osoby reprezentującej firmę, a w przypadku działania przez pełnomocnika – dane i podpis pełnomocnika.
W przypadku, gdy wnioskodawca nie jest właścicielem terenu, należy wskazać jego imię i nazwisko oraz adres.
Nazwę obrębu oraz aktualny numer geodezyjny działki (lub działek), której dotyczy wniosek.
Określenie dotychczasowego i proponowanego przeznaczenia terenu.
Wskazane jest dołączenie załącznika graficznego z zaznaczonym terenem, którego dotyczy wniosek.
MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW:
Biuro Podawcze Urzędu Miasta i Gminy w Swarzędzu, ul. Rynek 1
Udzielanie wszelkich informacji w sprawach załatwianych przez Wydział Architektury i Urbanistyki odbywa się w Wydziale Obsługi Mieszkańców - parter, stanowisko nr 3 oraz pod numerem telefonu: (61) 65-10-718
OPŁATY:
Wniosek o sporządzenie lub zmianę miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz zmianę studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego nie podlega opłacie skarbowej.
W przypadku działania przez pełnomocnika opłata skarbowa wynosi 17 zł (od każdego stosunku pełnomocnictwa) - przykłady wielości stosunków pełnomocnictwa.
Zwolnione z opłaty skarbowej są między innymi dokumenty stwierdzające udzielenie pełnomocnictwa oraz jego odpis, wypis lub kopia, poświadczone notarialnie lub przez uprawniony organ, upoważniające do odbioru dokumentów oraz pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, wstępnym, zstępnym lub rodzeństwu - wykaz stawek oraz zwolnień z opłaty skarbowej.
Opłatę uiszcza się z chwilą powstania obowiązku jej zapłaty tj. w momencie składania wniosku, w formie przelewu na rachunek bankowy:
Urząd Miasta i Gminy w Swarzędzu, ul. Rynek 1, 62-020 Swarzędz
Nr konta bankowego: 13 1600 1084 1843 0348 6000 0004
TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA:
Informacja o przyjęciu wniosku jest udzielana w terminie do 1 miesiąca od daty wpływu wniosku do Urzędu. Natomiast termin sporządzenia lub zmiany planu miejscowego lub studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego nie jest możliwy do określenia.
PODSTAWA PRAWNA:
- Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 1945)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 2096 ze zm.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1044 ze zm.)
TRYB ODWOŁAWCZY:
Tryb odwoławczy nie występuje.